Innblikk i elevenes hverdag - kundeperiode

Postet av Adam og Eva akademiet den 27. Nov 2015

Innblikk i elevenes hverdag - Kundeperiode

Nadia, Mehmet og Cathrine 


Elevene ved Adam og Eva Skolen er nå inne i de siste dagene med kunder på skolen. Siden 10 november har vi hatt besøk av 318 kunder.
Vi har tatt en prat med tre av våre dyktige elever for å høre hvordan den siste tiden på skolen har vært.

1. Hvordan har det vært å endelig kunne få jobbe på mennesker etter mye arbeid på dukke?

C: Det har vært utrolig gøy å jobbe med mennesker, og få jobbe frem et resultat på kunde og ikke bare en oppgave på dukke. Man skjønner nå at alle ukene med arbeid på dukker måtte til.

M: Det var veldig deilig å jobbe med mennesker som jeg kunne snakke med istedenfor en dukke som var der uten liv.

N: Veldig befriende! Å ha en plan og gjennomføre den er veldig gøy og alt jeg har lært kommer frem på en ny måte- jeg har lært SÅ mye

2. Var det skummelt å skulle ta imot første kunde i stolen?
C: Det var veldig skummelt med første kunde, jeg kjente nervene jobbe på høygir den dagen. Men de roet seg etter hvert og både kunden og jeg ble veldig fornøyde.
M: Jeg synes det gikk fint. Ut ifra alt vi har lært på skolen så var jeg godt forberedt. Jeg følte meg trygg på det jeg skulle gjøre.
N: Første kunden jeg hadde ønsket foliestriper og ville klippe av 30 cm. Jeg var veldig spent men hun ble så fin og jeg fikk kjenne på en mestringsfølelse som var deilig å ta med seg videre.

3. Hva slags erfaringer har du gjort deg i kundeperioden?
C: Det er veldig viktig å ta seg tid til en god konsultasjon. Jeg tenker også at kreativiteten setter ingen grenser for hva man kan få av resultat.
M: Jeg prøver å forstå kunden nøyaktig og forstå hva de ønsker. Jeg har fått mer erfaring med å klippe uten å være så usikker.
N: Jeg har fått en bekreftelse på at det er dette jeg vil. Jeg storkoser meg i rollen som frisør. Jeg jobber raskere enn før og ting går mer automatisk.

4.Hva er det viktigste å tenke på når man har en kunde i stolen?
C: Være selvsikker, hyggelig og serviceinnstilt. Man kommer langt ved å ha tro på seg selv og kunden vil også føle seg trygg av dette. Jeg passer alltid på at kunden er komfortabel til tross for mange timer i stolen.
M: Jeg synes det viktigste er at kunden stoler på meg som frisør og det jeg utfører av arbeid.
N: En god konsultasjon og uttrykke selvsikkerhet.


5.Hva er det morsomste du har gjort på kunde i kundeperioden?
C: Det var når jeg klipte et hår som var langt under korsryggen, opp til skuldrene. Det var virkelig en make over.
M: Alt jeg har gjort har vært morsomt, men jeg synes det var veldig gøy å klippe kort gradering på en kunde.
N: Jeg har gjort så mye spennende og mye forskjellig. Jeg har fått prøvd meg på nesten alt jeg har lært. Det er kjempe gøy å lære masse nytt av lærerne og prøve seg frem med forskjellige klippeformer.


Nå venter eksamensperiode og høstvisning, vi gleder oss til den siste innspurten på skolen.


1 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.