Vi åpner våre salonger gradvis fra 27. april

Postet av Adam og Eva den 20. Apr 2020

Adam og Eva vil gradvis åpne alle våre salonger fra 27. aprilVi ber om forståelse for eventuelle endringer i oppsatte timer fra 27. april grunnet smitteverntiltak. Din salong kontakter deg om det blir endringer i din oppsatte time.

For de av dere som hadde time før 27. april vil dere bli kontaktet for ny time. Vi jobber aktivt med dette, og din salong vil ta kontakt med deg.

Har du spørsmål angående din time? Send oss mail på info@adamogeva.no


Ta vare på hverandre, vi gleder oss til å se dere igjen.
Hilsen alle oss i Adam og Eva Familien





Gled en venn!

Postet av Adam og Eva den 11. Apr 2020



Du kjenner sikkert som oss mange som nå har ettervekst, er blitt lang over ørene eller snart mister utsyn på grunn av lang pannelugg. Eller hva med venninnen som har gått fra blondine til brunette.


Vi tenker dette er tiden for å glede noen litt ekstra. Hva er ikke bedre enn et gavekort på egentid og pleie? Her kan du kjøpe et gavekort som kan brukes i alle vare salonger. Det kan brukes på behandlinger og produkter. Og er gyldig i 1år fra kjøpsdato. Gavekortet er digitalt og sendes på mail til mottakeren. 


Kjøp gavekort her!


Vi åpner våre salonger igjen gradvis fra 27. april. Vår nettbestilling er dessverre stengt inntil videre, da vi ønsker å flytte på eksisterende timeavtaler. Når dette er gjort vil nettbestillingen åpne som normalt.


Gled en venn, så ses vi.
Hilsen Adam og Eva





Adam og Eva lanserer GenZ

Postet av Adam og Eva den 6. Apr 2020

Viktige stikkord for 2020 er: invidualitet, ansvar og inkludering

I Adam og Eva har dette vært en selvfølge fra dag en. Da Øistein Bjørndal åpnet Adam og Eva i 1973, revolusjonerte han Oslo og Norge med annerledestenkning og inkludering. Adam og Eva klippet både kvinner og men! De spilte The Rolling Stones på høytaleren og gikk i moteklær, mens alle andre frisører gikk i hvite frakker og skilte mellom kvinner og menn.

I Adam og Eva er reisen mot et inkluderende samfunn godt i gang, og vi fortsetter med å lansere GenZ!



Nå lanserer vi kolleksjonen «GenZ»

Generasjon Z er født i perioden 1995-2010. De har vokst opp i en verden av sosiale nettverk og er digitalt innfødte. Sett mot millennials, generasjon X og babyboomers er generasjon Z den sanne unike og individuelle kunden.

Vi har skapt en kolleksjon der vi har tatt utgangspunkt i Generation Z. Hver enkelt modell har fått en look som er unik, inspirerende og i tråd med dagens og fremtidens trender.


THE MULLET

Her har vi hentet inspirasjon fra 80-tallets hockeysveis, og laget en oppdatert 2020-versjon. Selv med store kontraster fra kort på toppen og i front til lange lengder på siden og i nakken har vi skapt en feminin og myk form. Fargen er en støvete iriserende brunfarge som gir frisyren en sofistikert touch. 


THE SHAG

Lengder på håret er en tydelig trend for gutta, og her har vi latt oss inspirere av 70-tallets oppklippede frisyre, The Shag. På fargen har vi jobbet med en klassisk helbleking, og tonet det til en klar nøytral nyanse som henter inspirasjon fra 90-tallets grunge look.



THE PIXIE

Naturlige krøller og tekturert hår er noe vi har fullt fokus på i Adam og Eva. Her har vi latt oss inspirere av 60-tallets The Pixie frisyre, men henter også inn elementer fra The Chelsea-Cut fra Suedehead-kulturen på tidlig 70-tall. Fargen er en klassisk helbleking, og vi har tonet den i en beige nyanse som har den perfekte balansen mellom varm og kald.


THE QUIFF

Inspirasjonen til denne klassiske herreklippen har vi hentet fra The Quiff-frisyren, som hadde sin storhetstid på 50-tallet i rockabilly-kulturen. Fargen er inspirert av 90-tallets ravemiljø og deres crazy colour-trend, og årets Pantonefarge i 2020 som er Classic Blue.  


Takk til teamet bak kampanjen Adam og Eva: GenZ 2020 
Creative Director: Eirik Thorsen
Team: Inger LiseMoa, Tonje Dahlen, Maya Stark, Magnus Holm, Nina Wølner
Assistenter: Oda Hihn, Silje Markussen
Styling/Makeup: Linda Wickmann/Style Management
Modeller: Nadia Alexandra, Rohit, Lars, Tuva/Heartbreak
Art Direction: Collective
Fotograf: Dusan Reljin



Hva kan du gjøre med håret ditt hjemme i disse karantenetider?

Postet av Adam og Eva den 2. Apr 2020

 Kreativ leder i Adam og Eva og innehaver av Adam og Eva Grensen, Eirik Thorsen forteller deg hva du kan gjøre med håret hjemme mens frisørbransjen er under lockdown!


Foto: Johannes L. F. Sunde

Pause!

Bruker du ofte varmeverktøy, som føner, krølltang og rettetang kan du med fordel la håret hvile og droppe det nå. Håret ditt har godt av en pause.



Forandring?

Pleier du å lage stram hestehale på samme sted? Det vil føre til slitasje, og håret kan knekke. Lag heller en løs flette som er mye mer skånsomt for hårstrået.


Kurtid ❤️

Nå har du endelig tid til å ta hårkur, og faktisk la den virke full virketid. Dette har håret ditt godt av. Med god pleie holder håret seg sunt og sterkt mye lenger. Da trengs det kanskje ikke mer enn en stuss når du er tilbake i stolen hos oss.



Lær noe nytt!

Har du mye tid til overs er kanskje dette tiden til å ta et dypdykk i håruniverset som finnes på Youtube og sosialemedier. Nå kan du lære deg nye måter å style håret på. Husk å bruke varmebeskyttelse når du bruker varmeverktøy til stylingen.



Ny glød

Er fargen matt, finnes det farge-conditionere og kurer som tilfører pigmenter og gir glans. 

Utvalgte Adam og Eva-salonger holder åpent lørdag 4. april mellom kl 12:00 og 14:00 for produktsalg. Se hvilke salonger som vil være åpne her! 🛍



Uutholdelig ettervekst?

Blir etterveksten uutholdelig, finnes det touch-up-spray som kamuflerer denne frem til neste vask. Her er det flere farger å velge mellom.


Vasker du håret for ofte?

Mange har en tendens til å vaske håret for ofte. Dette kan føre til at hår og hodebunn blir tørr. Kanskje dette er tiden for å teste om du kan drøye litt lengre mellom hver vask, og heller bruke en tørrshampoo dersom du føler det trengs.



Bli din egen frisør?

Det anbefales verken, å klippe eller farge håret selv. Det ligger mange års utdannelse og mye kunnskap bak det å kunne se hva en person kler, og ikke minst å kunne få det resultatet man ønsker med saks og kam. I forhold til farge må en kunne mye teori og ha bred erfaring for å få et bra resultat, og det finner man ikke på nett eller kan lese på baksiden av en pakke fra butikken. Hårkriser, som et resultat av hjemmeprosjekt ser vi ofte eksempler på i frisørbransjen, og det gir oss som regel bare mye ekstraarbeid for å få rettet opp i. Det kunden da sitter igjen med er svekket hårkvalitet og en slunken lommebok.


Lyst å bli frisør? Les mer om vår frisørutdanning her!



Vis solidaritet med frisøren din som nå ikke får lov til å gå på jobb. Vi både gleder oss til, og trenger å ha deg i stolen vår når vi åpner igjen! #showyourroots

Følg oss på Instagram her!